BESTÄLLNING
Då du gjort din beställning från oss skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I denna finner du alla uppgifter om produkter, pris, faktureringsadress samt leveransadress.
Är det något som inte stämmer så ska du kontakta oss på [email protected]
LEVERANS
DekalGruvan behandlar vanligtvis beställningar samma dag som beställningen läggs. Beställningar inom Sverige är skickas inom 1-3 arbetsdagar. Övriga länder 3-5 arbetsdagar. Beställningar som gjorts under helger och röda dagar skickas tidigast arbetsdagen efter.
Vi hög orderbelastning kan förseningar uppkomma med någon arbetsdag extra.
SKÄRMSKYDDSGARANTI
Du som handlat skärmskydd under kampanj med livsgaranti får en ersättare postad mot en fraktkostnad och hanteringsavgift.
Numera har skärmskydden som säljs på hemsidan garanti i form av att du får rätten att handla en ny enhet till ungefär en tredjedel av priset. Se fullständiga villkor genom att klicka här.
Vi förbehåller oss rätten att avbryta garantin, vi blir då skyldiga att utföra en fullständig återbetalning om ett sådant fall utövas.
PROVA PÅ I 14 DAGAR KAMPANJ
Vissa produkter kan du prova på i 14 dagar och erhålla en rätt att returnera produkten om du inte skulle vara nöjd för en full återbetalning. Se villkor här.
SJÄLVHÄFTANDE LUXE
Vi skär produkten efter beställning, därav är det ingen ångerrätt på denna produkt.
EJ UTHÄMTADE PAKET / FELAKTIG ADRESS
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej hämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad, etc)
Därför tar vi ut en avgift om 200 kr för paket som ej hämtas ut.
Detsamma gäller om du uppgett felaktig adress och paketet återkommit till oss. Observera därför om du ångrat ett köp och vill returnerna det bör du fortfarande hämta ut paketet och returnera enligt returbeskrivningen.
ÅNGERRÄTT
Du har 30 dagars ångerrätt från den dagen du mottagit din beställning.
Notera att produkten måste vara oanvänd samt i gott skick för att returen skall accepteras.
Vid ångrat köp står köparen för returkostnaden, kontakta alltid DekalGruvan innan ordern returneras.
Du når oss lättast på [email protected], bifoga ordernummer i ditt mejl.
ÅNGERRÄTTEN GÄLLER INTE VID:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
REKLAMATION
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
INFORMATION OM COOKIES
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.
ALLMÄN INFORMATION
Organisationsnummer:
529329-4795
Supportmejl:
[email protected]
Företagsadress:
Sandeslätt 20
424 36 Angered
Sverige
Personuppgifter
- Genom att handla hos DekalGruvan accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning.Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
- DekalGruvan är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
- Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
- 1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person. - 2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. - Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
- 3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig. - 4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
4.1 Betalleverantör - Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer.Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Swish, Stripe, PayPal. - 4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget.Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans.E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: PostNord. - 4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör.Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder MailChimp för utskick av nyhetsbrev. - 5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. - 6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig. - 7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas.Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen). - 8 Ansvarig för dataskydd
DekalGruvan är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs. - 9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
- Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
- I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
- Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
- Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.